Головна / Навички

Навички

Навички

402character_sheet[1]

У EVE трохи незвичайна система розвитку персонажів. Тут немає звичних «класів-спеціальностей». Замість цього для гравців створена дуже розвинена система навичок (skills), з яких ви вільні вибирати будь-які питання, що цікавлять. Персонаж починає гру з навичками, обраними під час створення, надалі ж будь-які навички можуть бути придбані і впроваджені в прямо в мозок персонажа, приблизно так само, як передаються знання у фільмі «Матриця».

Кожна навичка має п’ять рівнів розвитку і необхідні для його вивчення попередні навички. На ринку представлено безліч навчальних наборів, з яких починається тренування: рідкісних і поширених, дорогих і не дуже. Після того як навичку освоєно, його не можна забути, та й в цьому немає потреби. Обмежень на кількість вчинених навичок або число очок навичок (skill points) немає.

Тренування навичок

Нова навичка персонаж отримує, активувавши навчальний набір. Після активації має пройти якийсь час, перш ніж навчання закінчиться, і перший рівень навички буде засвоєний. Що б розвинути наступні рівні навички, навчальний набір вже не потрібен, достатньо повторно поставити навичку на тренування, вибравши відповідний пункт у контекстному меню.

Навчання відбувається в реальному часі і триває незалежно то того, чи знаходиться гравець у грі чи ні, і його тривалість може варіюватися від десятка хвилин до декількох годин і днів, в залежності від типу досвіду та її складності. Слід врахувати, що на один обліковий запис (акаунт) одночасно може тренуватися тільки один з персонажів. Час, що залишився до кінця поточного періоду навчання можна побачити в таблиці персонажа (character sheet, кнопка на лівій панелі) в закладці «Навички» (Skills).

Навчальні набори можна придбати на ринку, як у гравців, так і у NPC, ціна і наявність залежать від розміру поставок та величини попиту.

Набуття всіх навичок

Імовірність того, що персонаж в EVE вивчить всі навички до останнього п’ятого рівня дуже і дуже невисока. Ну, або, як мінімум, це завдання дуже і дуже складними для виконання. Розвиток навичок, особливо високорівневих, займає багато часу, при цьому в грі постійно з’являються нові навички та втілюються нові ідеї. Зразкові обчислення показали, що для повного розвитку тільки всіх наявних на даний момент навичок потрібно приблизно … три роки! Але за цей час в грі з’явиться ще більше нових навичок! З боку процес розвитку персонажа може здатися дещо втомливим, але реалізована в EVE система навчання персонажа унікальна, і є невід’ємною частиною образу гри.

Вплив навичок

У навичок в EVE кілька функцій. Вони визначають ті типи кораблів, зброї та спорядження, які персонаж може використовувати. Також вони визначають те, наскільки ефективно використовується доступне спорядження. І, нарешті, вони дають доступ до особливих, високоспеціалізованих розділів гри – дослідженням більш досконалого зброї, управління корпораціями, управління фабриками, створення POS (Player Owned Structure, споруди, що належать гравцям) і так далі.

Навички і смерть

Зі знищенням корабля життя пілота не обривається – він катапультируется в заповненій особливим життєзабезпечуючим і противоперегрузочним желе капсулі, яка зазвичай називають просто «под» (pod) або «яйце» (більш докладно про це розповідається в оповіданні «Могила Джовіан» ( «The Jovian Wet Grave »). Але якщо капсулу знищать до того, як вона опиниться в безпеці на станції або в іншій зоряній системі, то тоді персонаж помре, і буде активований його клон. Так що якщо вас підстрелили, то це ще не означає, що ви померли , пілот (хоч його і не видно, але він там, точно-точно) може врятуватися в «поді», який потім можна буде знову помістити в корабель.

Якщо в результаті програного бою справа дійшла до «пода», то потрібно якомога швидше опинитися в безпечному місці і пересісти на запасний корабель. Якщо корабля в запасі немає, то страхова компанія безоплатно надасть вам стандартний фрегат, такий же, як на початку гри.

Отже, щоб вбити персонажа, потрібно знищити його «под», і наслідків від цього буде набагато більше, ніж від простої втрати корабля.

Після того, як рятувальну капсулу знищили (або «поднулі»), розум персонажа переноситься в клону. Якість клону визначає то, скільки очок навичок (skill points) збережеться після перенесення.

Шляхи розвитку

Розвиток персонажа можна розділити на дві основні складові – бойовий та не бойовий. З визначенням бойових занять складнощів, швидше за все, не виникне: це битви і дії з ними пов’язані, крім стрільби включають в себе відновлення захисних покривів корабля, електронну протидію кораблям противника, різні дії з підтримки цілісності і дієздатності дружніх кораблів. З не бойових занять можна привести: розвиток персонажа, торгівля, видобуток копалин, дослідження, виробництво, управління корпорацією. Тим, хто вважає за краще більшу соціальну взаємодію, хто шукає спілкування і нових друзів, всі можливості для цього нададуть внутрішньоігрові канали для спілкування і тематичні розсилки.

Керівництво по атрибутам і навичкам

Атрибути

При створенні персонажа його атрибутам присвоюються деякі значення. Атрибути в EVE:

  • Пам’ять (Memory)
  • Інтелект (Intelligence)
  • Сприйняття (Perception)
  • Сила волі (Willpower)
  • Чарівність (Charisma)

Важливість атрибутів

Атрибути є найважливішим фактором при навчанні навичкам. Всі навички мають відповідні їм первинний і вторинний атрибути, та чим вище у персонажа ці характеристики, тим швидше буде він навчатися навичкам. Найбільший внесок в швидкість навчання вносить величина значення первинного атрибута, і якщо воно невелике, то час навчання буде значно більше, ніж могло б бути. Причому ця різниця в часі може бути ДУЖЕ значною, особливо при тренуванні високих рівнів навички та освоєнні навичок високого рівня складності.

Щоб дізнатися які первинний і вторинний атрибути даноъ навички, виберіть «Показати інформацію» (Show info) в його контекстному меню, або, якщо навичку ще не вивчено, виберіть закладку «Атрибути» (Attributes) у вікні з інформацією про навичку. Щоб дізнатися ваші поточні значення цих атрибутів виберіть у вікні персонажа (Character sheet) закладку «Атрибути» (Attributes).

Дія атрибутів

Розподіляючи значення атрибутів персонажа, ви впливаєте на те, яким навичкам він буде швидше за все навчатися. Тобто, якщо ви створюєте персонажа орієнтованого під бойові завдання, то йому можна зробити підвищені Сприйняття та Силу волі, і це призведе до прискореного навчання військовим навичкам, зокрема навичкам з лінійки «Артилерійське справа» (Gunnery). Але у такого персонажа будуть і мінуси: якщо ви раптом вирішите перейти на інший шлях, скажімо, науковий, то швидкість розвитку буде зовсім не тією, яка могла б бути.

Імплантати

Імплантати дозволяють збільшити значення атрибутів і тим самим заощадити час на навчанні. Їх можна купити на ринку, отримати в нагороду від агента, або отримати в якості видобутку. Імплантати можуть збільшити значення одного з атрибутів на 1 («Limited»), на 2 («Limited – Beta»), на 3 («Basic»), на 4 («Standard») або 5 («Improved») пунктів. Також існують імплантати з комплексним ефектом, але в цьому посібнику вони не розглядаються.

Типы базовых имплантатов:

  • Cybernetic Subprocessor (збільшують Intelligence)
  • Memory Augmentation (збільшують Memory)
  • Occular Filter (збільшують Perception)
  • Neural Boost (збільшують Willpower)
  • Social Adaptation Chip (збільшують Charisma)

Для використання імплантатів потрібно володіння певним рівнем досвіду «Кібернетика» (Cybernetics) (1-ий рівень для типу Basic, 3ий для Limited і Limited – Beta, 4-ий для типу Standard, 5й для Improved). Сама навичка «Кібернетика» для свого вивчення вимагає навичку «Наука» (Science) 3го рівня розвитку.

На кожен атрибут можна вставити тільки один відповідальний за нього імплантат. Під час вилучення імплантати руйнуються, тому не варто забувати, що після того, як імплантат вставлений, він більше ніколи не може бути використаний.

Будьте обережні, ризикуючи – імплантати при смерті губляться, їх не можна покрити страховкою.

Загальні поради

Постарайтеся максимально збільшити атрибути необхідних в областях, які ви будете посилено вивчати. Наприклад, всі навички з лінійки «Навігація» мають первинним атрибутом Інтелект, тому варто його розвинути наскільки можливо, щоб заощадити на часі навчання, особливо на розвиток навичок до 5го рівня.

У навичок є рівні складності – вони показані числом в дужках після назви навички (також його можна знайти у вікні інформації про навичку). Навичка другого рівня складності потребують в два рази більше часу, ніж аналогічний, але першого рівня складності; п’ятого рівня – в п’ять разів більше часу і так далі. І якщо у вас невисокі показники первинного та вторинного атрибутів, то розвиток такоъ навички займе чимало часу. У таких випадках має сенс купити імплантати, щоб підвищити необхідні атрибути.

Якщо перейти на закладку «Навички» (Skills) у вікні інформації про персонажа (верхня кнопка на панелі ліворуч), то у верхній частині вікна ви побачите загальне число очок навичок, наявних у вас. Щоб почати розвиток навички, відкрийте лінійку, до якої він належить, знайдіть потрібну навичку, клацніть по ній правою кнопкою миші і виберіть пункт «Почати тренування, тренувати до рівня …» (Start Training Train to level …), при цьому висвітиться час, необхідний для розвитку до наступного рівня. Щоб навчитися навичкам, якого у вас немає, потрібно придбати відповідний навчальний набір (на станції, на який ви почали гру, обов’язково повинен бути великий вибір). Для цього відкрийте вікно ринку, клацнувши лівою кнопкою миші по кнопці «Ринок» (Market), що знаходиться на лівій панелі, потім встановіть «радіус пошуку» (market range) в значення «Тільки на цій станції» (This station only), інакше можна купити навичку за якою доведеться кудись летіти. Виберіть закладку «Список» (Browse) і виберіть категорію «Предмети» (Items), в ній категорію «Навички» (Skills), після цього відкриються лінійки навичок. Відкрийте ту, до якої відноситься шукана навичка, і купіть його.

Деякі високорівневі навички можна отримати від агентів.

Іноді гравці скуповують весь запас наявних на станції тренувальних наборів, а потім перепродують за завищеними цінами. Якщо ви відчуваєте, що ціна на навичку завищена, спробуйте встановити радіус пошуку на «Сузір’я» (Constellation) або «Регіон» (Region), і можливо ви знайдете більш привабливі пропозиції в довколишніх системах. Але в такому випадку за покупкою все ж доведеться злітати.

Постарайтеся, щоб у вас постійно тренувалися навички, без простоїв і втрати часу. Якщо до кінця навчання залишилося дві години, а ви точно знаєте, що зможете з’явитися не раніше, ніж через 14 годин, то перемкніть навчання на яку-небудь іншу навичку, тренування якої не закінчиться раніше, ніж ви зможете зайти в гру. Ви не втрачаєте очки навичок і час, витрачений на навчання, зупиняючи тренування. Коли б ви не продовжили навчання, воно почнеться з того ж моменту, на якому ви зупинилися. Коли знову зможете увійти в гру – просто перейдіть на початкову навичку.

Лінійки навичок і атрибути

У таблиці наведено лінійки навичок і пов’язані з ними атрибути:

Лінійка Атрибути
Управління Корпорацією (Corporation Management) Memory, Charisma
Дрони (Drones) Memory, Perception
Електроніка (Electronics) Intelligence, Memory
Інженерія (Engineering) Intelligence, Memory
Збройова справа (Gunnery) Perception, Willpower
Індустрія (Industry) Memory, Intelligence
Лідерство (Leadership) Willpower, Charisma
Механіка (Mechanic) Intelligence, Memory
Ракетна справа (Missiles) Perception, Willpower
Навігація (Navigation) Intelligence, Perception
Наука (Science) Intelligence, Memory
Соціальні (Social) Charisma, Intelligence
Управління кораблями (Spaceship Command) Perception, Willpower (для більшості навичок)
Willpower, Perception (навички для елітних кораблів)
Торгівля (Trade) Willpower, Charisma (для базових навичок)
Charisma, Memory (для більш просунутих навичок)

Атрибути і навички

Пам’ять – первинний атрибут для лінійок «Дрони» (Drones), «Індустрія» (Industry), «Управління корпорацією» (Corporation Management). Ці навички абсолютно необхідні тим, хто займається видобутком корисних копалин, промисловцям і займаються наукою. Навички «Управління корпорацією» важливі для персонажів, залучених в корпоративні справи.

Інтелект – первинний атрибут для навичок з лінійок «Електроніка» (Electronics), «Інженерна справа» (Engineering), «Механіка» (Mechanic), «Навігація» (Navigation) і «Наука» (Science). Вони необхідні тим, хто хоче домогтися максимальної ефективності від кораблів і корабельних пристроїв, та для тих, хто займається наукою.

Сила волі – первинний атрибут для навичок управління елітними кораблями (з Spaceship Command) і «Лідерства» (Leadership), а також для деяких «Торгових» (Trade) навичок. Вторинним атрибутом Сила волі йде до більшості бойових навичок ( «Ракетне» (Missiles) і «Артилерійське справа» (Gunnery)). Таким чином, це дуже важливий параметр для командирів і «хардкорних» бійців.

Сприйняття є первинним атрибутом для більшості навичок з лінійки «Управління кораблями», а також для «Ракетної» і «Артилерійської справи», а вторинним є для «Дронів» і «Навігації». Сприйняття є найважливішим атрибутом для гравців орієнтованих на бойові дії. Проте, навіть якщо ви не думаєте боротися, не варто забувати про цю навичку через важливу лінійку «Управління кораблями», в якій більшість навичок мають високий рівень складності, і, отже, при низькому значенні сприйняття зажадають великих витрат часу. Так що, якщо ви збираєтеся використовувати не тільки корабель для новачків, не зайвим буде витратити час на розвиток навичок з лінійки «Навчання», що відповідають за збільшення сприйняття.

Чарівність – первинний атрибут для більшості «Соціальних» і «Торгових» навичок. «Соціальні» навички важливі для тих, хто багато працює з агентами, вони дозволяють швидше поліпшувати ставлення (standing) до себе, що дає крім інших переваг дає знижені процентні ставки на переробку руди. Гравцям, які виконують завдання для агентів, дуже допоможуть навички «Зв’язки» (Connections), «Переговори» (Negotiations) і «Добре підвішений язик» (Fast Talk). «Торгові» навички потрібні тим, хто працює з ринком частіше звичайних гравців, тим, хто багато продає і купує, задаючи динаміку ринку. Для бойових гравців чарівність не важливо, за винятком тих, хто збирається розвивати командні навички з лінійки «Лідерство».